reklama

Prvá skúsenosť s povinným zmluvným poistením

Môj život s autíčkom začal niekedy v júny. Už dávno predtým, som sa rozhodol pre ojazdený opel vectra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Som spokojným majiteľom a dúfam, že aj zostanem.

Ale k článku.
Chcem si overiť Vaše skúsenosti s poisťovňami, či sú obdobné,
vypočuť si Vaše rady, podpichnutia, alebo krivdy.

Ako každý pracovný deň i tento som išiel z práce domov.
Štandardná cesta po Bratislave po ceste Dostojevského rad,
druhá križovatka pre Šafárikovým námestím.
Bolo 5.12 a hodinky ukazovali 17:34.
Čakal som ako každý šofér na svoju vysnívanú zelenú.
Naskočila, tak som pomalinky uvoľnil brzdový pedál,
čakajúc na rozbehnutie auta predo mnou, keď zrazu od zadu rana.
Človiečik za mnou sa rozbehol v domnienke toho, že keď ak nesvieta przdové svetlá,
tak sa hýbem, i keď veľké biele auto stálo nehybne so stretávacími svetlami.
Našťastie auto vpredu sa pohlo a mne vznikla škoda iba vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi mi chcel vložiť mikuláša do kufra, ale to už nezistím.... :-)

Odstavili sme naše autá, všetky štyri smerovky blikali o 106
a začal som telefonátom do poisťovne.
Ako som spomínal , bola to moja prvá skúsenosť, tak som si overoval fakty.
Moja poisťovňa mi poradila čo bolo treba, len som banoval, že nemôžem rokovať ďalej s nimi...

Zistil som, že nutnosť zavolať policajtov, je len v pripade škody desaťnásobku minimálnej mzdy,
čiže suma okolo 80 tisíc.
V mojom prípade to nebolo, tak sme odložili autá do zákruty na Klemensovu
a spísali poistnú udalosť do predlohy, čo som mal v knižke od poisťovne - Správa o nehode.
Vynník mi podal svoj vodičák, zelenú kartu a technický, aby som si overil a odpísal údaje.

Pravdepodobne stačil len vodičský, občiansky a kartička o zákonnom poistení.
Hlavné je si človeka overiť a zapísať všetky potrebné údaje, čiže kolónku po kolónke.
Poviem Vám, je to riadna vypisovačka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň som nahlásil do jeho poisťovne danú udalosť,
kde si vypýtali číslo jeho poistky, kontaktné údaje a taktiež moje kontaktné údaje.

Do 48 hodín sa mi ozval obhliadač, ktorý mi moje poškodené auto do 4 dní zdokumentoval.
Keďže zadný nárazník nie je možné poriadne odfotiť, ako aj karosériu auta,
tak cvakol len viditeľné škody a odporučil doobhliadanie auta.
To znamená, že keď mi v servise auto rozoberú,
už musím mať 3 dni predtým objednaného technika,
ďalšieho obhliadača, ktorý to dokončí.
(Nerobia cez víkend, čiže miniem deň dovolenky.)

Následne obhliadač pravdepodobne vyhodnotí náklady a možné opravy.
Ja si dám auto opraviť a zaplatím servis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete si predstaviť, že ma bude stáť oprava minimálne 15000.
Mám to zaplatiť zo svojho a potom sa prosíkať likvidátorovi v poisťovni, aby mi to vyplatil.

Ja som nič nespôsobil, nie som vinník, ale mám sa tak cítiť.

A samozrejme ešte sa aj zadĺžím, keďže som nedávno odkupoval byt.
Jediné šťastie, že auto je pojazdné a iba zadný nárazník načatý,
kufor sa poriadne nedá zavrieť, čiže narušený zadnú úchyt nárazníku, alebo konštrukcie,...
Ďalej mi už povedia v servise.
Auto je nadaľej bezpečné a pojazdné.

Čo v tom prípade, ak by bola škoda 100000 ?
Odkiaľ zoberiem dané prašule ?
A keď ich nemám, tak za čo auto opravím
a ako sa vlastne dostanem ku zdarnému koncu s poisťovňou ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čiže ako dostanem to čo mi patrý ?

Roman Sliva

Roman Sliva

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselý človiečik s chuťou do života :-) Hobby: Cestovanie, turistika, stanovačky, chatovačky a zo športov cyklistika a korčuľovanie, ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéZo životaTechnikaKultúraNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu